آزمون های یک درس یک آزمون

آزمون های یک درس یک آزمون

آزمون های آنلاین و منطبق بر برنامه راهبردی

آزمون های یک درس یک آزمون

ثبت نام در ســامانه







سوالات متداول

هدف اصلی سامانه آزمون‌های آنلاین  یک درس یک آزمون چیست؟

این سامانه با هدف گسترش و بالا بردن آگاهی دانش‌آموزان شروع به کار کرده است. این مجموعه محیطی را فراهم کرده تا همه‌ی اقشار جامعه حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور، با هر توان مالی و با هر سطح علمی تنها با اتصال به اینترنت می‌توانند به طور مساوی از خدمات آزمون این سامانه, با صرف هزینه کم و زمان کوتاه، به راحتی و سهولت بهره‌مند شوند.

سامانه آزمون‌های آنلاین  یک درس یک آزمون دارای چه قسمت‌هایی می‌باشد؟

این سامانه دارای ۴ بخش اصلی برنامه راهبردی٫ آزمون آنلاین٫ کارنامه آنلاین و مبحثی و پاسخنامه تشریحی و کامل می‌باشد.

منبع سوالات آزمون‌های آنلاین  یک درس یک آزمون چیست؟

سوالات و آزمون های این سامانه کاملا استاندارد و مطابق با برنامه راهبردی و نظام آموزشی کشور است. این سوالات توسط همکاران و مولفان ما در گروه تولید آزمون فراهم شده‌اند.

ثبت نام و عضویت در سامانه یک درس یک آزمون چگونه انجام میشود؟

گام اول: نام و نام‌خانوادگی و شماره تلفن همراه معتبری وارد کنید.

گام دوم: کد فعالسازی برای تأیید هویت شما به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود.  کد را در محل مربوطه وارد نمایید.

(برای ثبت نام و ورود به سامانه می‌توانید از راهنمای سامانه که در سایت قرار گرفته است هم استفاده کنید)

رمز عبور خود را فراموش کرده ام٫باید چه کنم؟

با زدن روی لینک رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام وارد صفحه بازیابی رمز عبور می‌شوید. شماره همراه خود را وارد کنید تا رمز بازیابی شده برایتان ارسال شود. از این رمز برای ورود به سامانه استفاده کنید.

تکنیک ضربدر منها چیست؟

 تکنیک ضربدر و منها تکنیکی برای کاهش اشتباهات در آزمون یا کنکور است. در آزمون از نظر میزان تسلط و آمادگی در پاسخ‌گویی، سه گروه سؤال وجود دارد:

  • سؤالاتی که یادگیری شما در آن‌ها کامل است و به‌خوبی می‌توانید پاسخ دهید و به‌راحتی در زمان پاسخ‌گویی تست یا کم‌تر به آن پاسخ می‌دهید.
  • سؤالاتی که یادگیری شما در آ‌ن‌ها ناقص بوده و در پاسخ‌گویی به آن‌ها بین گزینه‌ها شک دارید. برای این سؤالات علامت ضربدر را به نشانه‌ی شک‌دار بودن کنار سؤال در دفترچه‌ی سؤال قرار می‌دهید. سؤالات شک‌دار را نیز در پایان وقت مجدداً بررسی می‌کنید. اگر توانستید پاسخ می‌دهید در غیر این صورت علامت منها کنار ضربدر در دفترچه‌ی سؤال قرار می‌دهید. این نشانه‌ی عدم پاسخ‌گویی به سؤال است. ازطرفی باعث می‌شود کم‌تر در پاسخ‌نامه اشتباه وارد کنید.
  • سؤالاتی که بلد نیستید. در پاسخ‌گویی به این سؤالات علامت منها کنار آن سؤال قرار می‌دهید. این کار نیز باعث کاهش اشتباهات می‌شود.

تکنیک ضربدر و منها باعث کاهش اشتباهات در آزمون و نیز باعث آرامش شما در زمان پاسخ‌گویی به سؤالات می‌شود و به‌خوبی سؤالات را در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌کنید. این کار هم‌چنین باعث تنظیم و مدیریت زمان می‌شود.

تکنیک "ف، ش، م، ن" چیست؟

تکنیک ف.ش.م.ن شامل چهار حرف است که باید در حین تست ­زنی به فراخور نظر و احساس دانش ­آموز نسبت به هر سوال در کنار آن نوشته شود. در ادامه معنای هر حرف ارائه می­شود:

ف: به معنای فراموشی است. این حالت زمانی اتفاق می­افتد که دانش ­آموز مبحثی را مطالعه کرده است و بعضا ممکن است تمرینات تشریحی و تستی مربوط به آن را نیز حل نموده باشد. اما هنگامی­که در آزمون با سوالات مربوط به آن مواجه می­شود به طور کامل روش حل را فراموش می‌کند. این مورد به خصوص در دروس تحلیلی مانند ریاضی و فیزیک که روش حل سوالات طولانی است رخ می­دهد.

ش: به معنای شک­ دار است. در این بخش توضیح این نکته اهمیت دارد که معمولا در تست­های استاندارد، دو گزینه از پاسخ دور و دو گزینه مرتبط یا نزدیک به پاسخ سوال هستند. دانش ­آموزانی که به روش درست مباحث را مورد مطالعه قرار می­دهند و با آمادگی به سراغ حل سوالات می­روند معمولا به سهولت دو گزینه­ نامربوط را حذف می­کنند. قسمت سخت سوال بررسی دو گزینه باقیمانده است که گاها یکی از آن­ها دام آموزشی نیز هست. دانش­ آموز بر سر دوراهی قرار می­گیرد و ممکن است حتی از پاسخ­گویی به سوال صرفنظر کند.

م: به معنای مهم است. این موضوع که یک مبحث یا سوال مهم است یا خیر، ارتباطی با میزان پیچیدگی یا وقت­گیر بودن آن مبحث یا سوال ندارد، پس راه شناخت آن چیست؟ برای شناخت این قبیل مباحث یا سوالات می­بایست به صحبت­های دبیر حین تدریس که برای مثال می­گوید از این مبحث هم در امتحان و هم در کنکور سوال مطرح می­شود، توجه کرد یا هنگام بررسی نمونه سوالات امتحانی و آزمون­های مختلف دانش ­آموز متوجه می­شود از بعضی از مباحث هر سال سوال مطرح می­شود و یا در هر آزمونی از یک مبحث مشخص به طور مستقیم یا غیر مستقیم سوال مطرح می­شود. سوالات مهم ممکن است جز سوالاتی باشد که دانش­ آموز تسلط یا ضعف داشته باشد.

ن: به معنای ناقص است. مطالعه­ ناقص باعث می­شود دانش ­آموز تا نیمه­ راه­ حل یک سوال پیش برود و زمان لازم برای پاسخ­گویی به یک سوال را صرف نماید، اما در نهایت توان پاسخ­گویی به آن سوال را نداشته باشد و با ناامیدی به سراغ سوالات بعدی برود. در نتیجه اثر منفی این مورد نه تنها سوال مربوط به همان مبحث را تحت تاثیر قرار می­دهد بلکه پاسخ­گویی به سوالات پس از آن را نیز با مشکل مواجه می­کند.

با استفاده از تکنیک ف.ش.م.ن و طبقه بندی سوالات به چهار گروهی که به تفصیل توضیح داده شد، در مرحله­ بعدی دانش­ آموز می‍تواند به وضوح وضعیت خود را ببیند و تعیین کند که در چه مباحثی مسلط است و در چه بخش­هایی ضعف دارد. در نتیجه ذهن دانش آموز درگیر رفع نقایصی می‌شود که وجود دارند و از دوباره ­کاری و هدر رفتن بیهوده وقت جلوگیری می­شود.